.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
من رفته بودم ببینم سلفی بگیران با موگرینی چه موجوداتی هستند!/ ولایت مطلقه فقیه بن‌بست‌شکن است
نماینده اصلاح طلب مجلس گفت: از نظر امام ولایت مطلقه فقیه یعنی بن‌بست‌شکنی برای حکومت. برخی‌ها اشتباه می‌کنند که می‌گویند ولایت فقیه یعنی حکومت توتالیتر.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس امروز در هجدهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن اسلامی که در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است، گفت: یکی از قواعد فقهی که امام خمینی داشتند اصل تحول در اجتهاد است در واقع از نظر امام اجتهاد هیچ گاه در حال رکود و سکون نیست و همواره در حال تحول است.

وی به فتاوای امام خمینی در مورد شطرنج، ادوات و آلات موسیقی و خون دادن اشاره کرد و گفت: امام خمینی اعتقاد داشتند که، چون شرایط تغییر می‌کند موضوعات هم عوض می‌شوند در واقع با تبدل موضوعات تبدل احکام هم داریم به گونه‌ای که با عوض شدن موضوعات حکم آن‌ها نیز تغییر می‌کند مثلا فقها حتی می‌گفتند نگاه کردن به شطرنج هم حرام است، اما امام فرمودند که اگر ورزش فکری است و با قمار همراه نمی‌شود دیگر حرام نیست.

کواکبیان گفت: فقه پویای امام به ما یاد می‌دهد که حتی اجتهاد هم متحول می‌شود چه برسد به حکومت لذا نمی‌دانم چرا برخی‌ها مدام به فکر حفظ وضع موجود حکومت هستند و این در حالی است که اگر یک نماینده مجلس هم گلابی بخورد جهان آن را می‌فهمد.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه مجمع تشخیص مصلحت نظام به این خاطر تاسیس شد که اگر شورای نگهبان قوانین مجلس را رد کرد و در حالی که آن قوانین برای جامعه ضروری هستند این مجمع بنا بر ضرورت آنها را تصویب کند، گفت: با این وجود برای مصلحت جامعه نیز می توان قوانینی را مصوب کرد که شورای نگهبان با آنها مخالف بوده است.

وی با اشاره به اینکه از نظر امام ولایت مطلقه فقیه یعنی بن بست شکنی برای حکومت لذا برخی‌ها اشتباه می‌کنند که ولایت فقیه یعنی حکومت توتالیتر تصریح کرد: از نظر امام ولایت مطلقه فقیه یعنی تقدم احکام حکومتی حاکم بر احکام اولیه شرعیه اسلامیه یعنی با احکام حکومتی می‌توانیم حکم شرع را هم کنار بگذاریم واقعیت این است که حکومت نمی‌تواند به خاطر برخی احکام اولیه متوقف شود با این وجود ولایت مطلقه فقیه بن بست شکنی می‌کند.

کواکبیان با تاکید بر اینکه نوگرایی در حکومت لازم است، اما اینکه منظور از پایبندی به حاکمیت یعنی چه تصریح کرد: اگر حاکمیت به معنای آن چیزی است که در ادبیات سیاسی مطرح می‌شود یعنی قوای سه گانه، رهبری و مردم در برمی گیرد با این وجود مگر می‌شود کسی در جمهوری اسلامی باشد و نسبت به حاکمیت به معنای عام آن شورش کند؟ در واقع رهبری هم باید به حاکمیت به معنای عام آن پایبند باشد و این پایبندی دولت به مفهوم کابینه و دولت به مفهوم سه قوه و جامعه و مردم را شامل می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه اصلاحات «بر» یعنی شورش، تمرض، براندازی و ضدیت با اساس حاکمیت و حکومت، اما آنچه که مدنظر ماست اصلاحات «در» است، اضافه کرد: نئواصولگرایی و اصولگرایی نوین برای سرگرمی قشنگ است در هر حال کسی نمی‌تواند بگوید که در اصلاح طلبی اصولی وجود ندارد و یا اینکه اصلاح طلبان هم نمی‌توانند به اصلاحات اعتقاد نداشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امام برگرفته از آموزه‌های دینی سخن می‌گفت: افزود: اصلاح طلبی در ذات دین ماست و در قرآن کریم نیز شعیب پیامبر می‌گوید من چیزی نمی‌خواهم جز اصلاح امور جامعه البته اصلاح تا آنجا که بتوانم و این اصلاح نیز باید رنگ و بوی خدایی داشته باشد و خدا این اصلاح را کمک می‌کند.

کواکبیان افزود: امام حسین علیه السلام نیز بزرگترین اصلاح طلب تاریخ است اگر شرایط به گونه‌ای باشد که چارچوب‌ها نیاز به تغییر داشته باشند آن گاه باید به عنوان اصلاح طلب انقلابی عمل کرد، اما اگر چارچوب‌ها قابل اصلاح باشد اینجاست که باید اصلاح طلبانه عمل کنیم و ما نیز اکنون معتقدیم که چارچوب‌ها در جمهوری اسلامی نیاز به اصلاحات دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص زیر سوال بردن عزت ملی توسط برخی از نمایندگانی که با موگرینی در مجلس عکس سلفی گرفتند، بیان کرد: اولا که من رفته بودم ببینم که آنجا چه موجوداتی هستند و چه کاری می‌کنند واقعیت این است که من در طول عمرم با همسر خودم هم سلفی نگرفتم چه برسد که بخواهم با موگرینی سلفی بگیرم؛ البته مشکل این است که آقای لاریجانی و مدیریت مجلس یکسری گلدان را گذاشته بودند که معلوم نبود ما میهمان هستیم یا آن‌ها میزبان یا آن‌ها میهمان هستند و یا ما میزبان در هر حال سلفی‌ها کار خوبی نبود و البته آن کسی هم که سلفی گرفته بود یک نفر بود و عذرخواهی هم کرد و الان نمی‌شود که تا الی الابد او را نبخشید.

وی اضافه کرد: البته برخی می‌خواستند از موضوع سلفی گرفتن نمایندگان با موگرینی برداشت جناحی کنند، اما دیدند که یکسری اصلاح طلب هم آنجا هستند که پس از آن این آقایان اصولگرا گفتند که ما رفته بودیم بگوییم درود بر اروپا مرگ بر آمریکا در هر حال مسائل مهم تری هم وجود دارد که باید به آن‌ها بیشتر توجه کنیم.

کواکبیان با بیان اینکه الان یک عده‌ای در آن طرف آب می‌گویند که ما هم اصلاح طلب هستیم افزود: ما اصلاحات براندازانه را اصلاحات نمی‌دانیم و من معتقدم که اگر محمد خاتمی هم به عنوان پرچمدار اصلاحات به فکر براندازی باشد اصلا قبولش نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه اصلاح طلب به معنای برانداز نیست گفت: منتهی یک عده‌ای خارج از گود هستند و می‌گویند ما اصلاح طلب هستیم البته محمود احمدی نژاد هم می‌گوید من اصولگرا هستم، ولی شما می‌گویید از اصولگرایی خارج شده است.

وی گفت: در مجلس هشتم عده‌ای از نمایندگان شعار می‌دادند خاتمی و هاشمی اعدام باید گردند و این در حالی بود که من بر روی صندلی خود نشسته بودم با این وجود یکی از آخوندهای مجلس عبای خود را تکان می‌داد و می‌گفت: کواکبیان بصیرت بصیرت در این شرایط بود که من گفتم آخوند که نباید برقصد که خبرنگاران هم نوشته بودند کواکبیان گفته آخوند نباید برقصد.

کواکبیان با بیان اینکه آقایان می‌گفتند احمدی نژاد اصولگراست و وقتی که او به مجلس می‌آمد به لباسش دست می‌کشیدند تا خود را متبرک کنند و می‌گفتند ته استکانش شفا دارد و الان همین آقایان می‌گویند احمدی نژاد از اصولگرایی خارج شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر بخواهیم حوادث سال ۸۸ را کالبدشکافی کنیم حقیقت ماجرا این است که فقط نباید یک طرف را محکوم کنیم همه ما یادمان است که پس از پایان انتخابات در روز یکشنبه جشن پیروزی با حضور رئیس جمهور منتخب برگزار شد و این در حالی است که هنوز شورای نگهبان نتیجه را تایید نکرده بود در هر حال ممکن است زمانی جشن پیروزی انتخابات پیش از تایید شورای نگهبان برگزار می‌شود و من کواکبیان در آن شرکت می‌کنم، اما مسئله این است که احمدی نژاد پیش از تایید شورای نگهبان در این جشن شرکت کرد و حتی به جای اینکه خاک روی آتش بریزد طرف مقابل را خس و خاشاک خواند.

وی با بیان اینکه بحث فتنه‌ای که رهبری به آن اشاره کردند ریشه اش در خارج از کشور است، افزود: معتقدم که پس از گذشت چندین سال باید ادبیات خود را در مورد مسئله حصر تغییر دهیم و همه دست به دست هم داده تا مشکلات مردم اعم از معیشت و اقتصاد حل شوند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.099 seconds.